El Gremi de Carnissers i Xarcuters Artesans rep el Premi de la Responsabilitat Social de Catalunya

L’acte es va fer ahir a Barcelona, en una entrega de guardons que celebrava la seva 5a edició i que reconeix la trajectòria del compromís en RSE per a pimes i grans empreses, tot fent un reconeixement a les bones pràctiques en diferents àmbits de la responsabilitat social empresarial. La iniciativa és impulsada per Respon.cat

Dijous, 14 de gener del 2021

Si el compromís responsable per part de les empreses ja era una tendència creixent en el que portem de segle, en els darrers anys ha agafat velocitat i es preveu que en els propers anys ja sigui imprescindible per estar en el mercat i merèixer la confiança dels públics.

En aquest context, les empreses catalanes més compromeses, agrupades en el marc de Respon.cat, una iniciativa privada per a desenvolupar models d’empresa responsable, han volgut reconèixer casos d’èxit, com fan anualment en el els premis de la responsabilitat social a Catalunya.

Sis organitzacions, una persona i un territori han estat reconeguts per les seves bones pràctiques i la seva trajectòria en matèria de Responsabilitat Social Empresarial (RSE) en l’acte de lliurament de Premis Respon.cat.

Més d’un centenar de persones han assistit de manera telemàtica ahir dimecres en la cinquena edició d’aquests reconeixements de referència a Catalunya organitzats per l’associació empresarial.

El Gremi de Carnissers i Xarcuters Artesans de les Comarques Gironines pel seu programa ambiental de col·laboració amb un enfocament compromès amb la sostenibilitat va ser mereixedor d’un dels guardons.

La Presidenta del Gremi, Sílvia Aliu, va recollir el premi: “Necessitem la mà i l’escolta activa de les administracions. Gràcies entitats com Respon.cat que valoreu la feina ben feta amb guardons com el avui, que molt agraïts rebem.” Amb tot la presidenta va afegir: “Creiem que els somnis que heu premiat valen la pena perquè reflecteixen la vocació de treballar des d’un nosaltres ampli, inclusiu, que apel·la a reptes col·lectius a la responsabilitat social dels Gremis: la d’ajudar-nos i ajudar a la societat amb un objectiu molt ambiciós: el de canviar el món”.

En el decurs de l’acte es va projectar un vídeo de cada empresa reconeguda destacant les bones pràctiques de responsabilitat social.

Els Premis Respon.cat 2020 tenen el suport del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració de la Cambra de Comerç de Barcelona i del Consell de Cambres de Comerç de Catalunya.

Fes una ullada al discurs complet que va pronunciar la presidenta del Gremi, Sílvia Aliu:

Honorable Conseller, autoritats, organització, Guardonats i públic virtual, benvolguts i benvolgudes totes.

Represento un col·lectiu que som comerç, proximitat, productors locals, petita indústria, intermediaris naturals de molts petits productors i escorxadors de baixa capacitat. Represento a més de 2500 empresaris: carnissers, xarcuteres, cansaladers, pollaires, homes i dones, que sabem transformar la matèria primera en productes de cultura gastronòmica.

Però no només això, som un col·lectiu que té idees i que treballem plegats per a portar-les a terme, donant oportunitats.

Partim del convenciment que un de sol no pot fer res que valgui realment la pena, JUNTS, podem dur a terme els projectes més insospitats. Necessitem la mà i l’escolta activa de les administracions. Gràcies entitats com Respon.cat que valoreu la feina ben feta amb guardons com el avui, que molt agraïts rebem.

Creiem que els somnis que heu premiat valen la pena perquè reflecteixen la vocació de treballar des d’un nosaltres ampli, inclusiu, que apel·la a reptes col·lectius a la responsabilitat social dels Gremis: la d’ajudar-nos i ajudar a la societat amb un objectiu molt ambiciós: el de canviar el món.

I així, el primer somni que avui reconeixeu és el de contribuir a reduir el risc que se’ns cremin els boscos. Aquest és el projecte Ramats de foc, amb Fundació Pau Costa com a intermediari. I pastors, ramaders, hostalers, bombers fent-lo possible.

I un segon: els cursos propis d’ajudants de carnissers-xarcuters de la mà de la Creu Roja Girona. Un projecte ja amb tres edicions finalitzades, amb l’objectiu de cobrir la necessitat urgent que tenim de donar feina i gestionar la falta d’una formació reglada de carnisseria-xarcuteria. Des d’aquí gràcies Joan i Vero per a fer-ho possible.

Tots són petits grans projectes, però algú els ha de començar i perseguir. El més important: ajuda, escolta i passió. Que els somnis no es quedin a les fosques i es facin realitat.

Seguim? Perquè ho farem.

Moltes gràcies