Manifest de la Sentència del Procés

COMUNICAT
Els Gremis de la Federació Catalana de Carnissers i Cansaladers – Xarcuters, com a organitzacions empresarials sectorials, sempre hem respectat la diversitat d’opinions i sensibilitats polítiques que hi pugui haver entre els empresaris i autònoms que representem i, per tant, no hem fet mai valoracions que no fossin de caràcter o contingut empresarial.

Però avui 14 d’octubre, s’ha donat a conèixer la sentència del Tribunal Suprem al judici als líders de la societat civil i representants polítics, la qual cosa ens obliga a tornar a manifestar la nostre opinió:

1- Entenem que aquesta sentència significa la culminació d’un procés de judicialització de la política, punt al que no s’hauria d’haver arribat mai.
2- Manifestem el nostre desacord amb la sentència que no resol el conflicte polític, i denunciem la injustícia a la que s’enfronten totes persones condemnades.
3- Considerem que, en una societat democràtica, les lleis són l’expressió d’una voluntat popular i que per tant poden ser modificades i actualitzades a les noves realitats per la via del diàleg i el consens.

Fem una crida als partits polítics i institucions públiques per trobar el camí de la política posant fi a la judicialització d’un conflicte polític, i fem una crida a la ciutadania a participar a les mobilitzacions de tots els espais compartits que contribueixen a reforçar la cohesió i la convivència des de la fermesa en les reivindicacions dels drets democràtics i les llibertats.