Neix «La veritat a ta taula»: informació nutricional contrastada

S’inicia el projecte col·laboratiu de comunicació «La veritat a ta taula», liderat per la nutricionista col·legiada Elena Piñeiro i transmès pel Gremi de Carnissers i Xarcuters Artesans de les Comarques Gironines i el Gremi de Flequers Artesans de les Comarques Gironines als seus més de sis-cents punts de venda de proximitat. Aquest projecte compta amb el suport de la Diputació de Girona.

Aquest matí a les 11.00 hores, a l’estand de Girona Excel·lent que la Diputació de Girona té a la Fira de Mostres, s’ha presentat el projecte col·laboratiu «La veritat a ta taula». La Sra. Coralí Cunyat, Directora de la Fira de Girona ha donat la benvinguda a la presentació la qual ha estat a càrrec de Sílvia Aliu Gifre, presidenta del Gremi de Carnissers i Xarcuters; Josep Maria Font, president del Gremi de Flequers, i la nutricionista Elena Piñeiro, col·laboradora en el projecte.

Aquest projecte de comunicació ja és una realitat gràcies a la implicació de dos gremis: el Gremi de Carnissers i Xarcuters Artesans de les Comarques Gironines i el Gremi de Flequers Artesans de les Comarques Gironines.

Elena Piñeiro ha creat per a ambdós gremis 24 missatges sobre la nutrició, referents a temes molt destacats i importants per als clients de les carnisseries i les fleques artesanes. Es tracta de missatges amb continguts verídics i contrastats sobre el pa i la carn. Missatges que exposen amb rigor temes com, per exemple, les raons per les quals s’ha de menjar carn, l’explicació verídica sobre si el pa engreixa, la definició de com ha de ser un entrepà diari ideal, l’aclariment sobre què és el gluten o la distinció entre carns blanques i vermelles, entre d’altres.

Actualment aquests missatges es transmeten en diferents formats: cartells, xarxes socials, pàgina web i canal YouTube de «La veritat a ta taula», amb petits vídeos d’Elena Piñeiro explicant algun dels punts relacionats amb el consum de carn i pa.

«La veritat a ta taula» és un projecte a temporal amb la intenció de donar un valor afegit a qualsevol producte creat pels carnissers o flequers. En aquest sentit, ofereix informació o consells nutricionals, avalats per una nutricionista col·legiada, amb l’objectiu d’assessorar i guiar el consumidor dels productes artesans cap a un consum sa i responsable.

A l’acte els assistents han pogut fer-se el seu propi entrepà saludable amb la dosi recomanada que la nutricionista marca com a quantitat recomanada: 70 grams de pa artesà, 50 grams d’embotit o formatge, presentats en fantàstiques safates d’embotits i formatges, i un complement de fruita o verdura.

INFORMACIÓ

WEB: