Benvolguts/des,

En aquests últims dies se’ns està formulant sovint la pregunta sobre què cal fer en cas que un treballador/a ja vacunat/da de la vostra empresa hagi estat contacte estret amb una persona positiva en COVID-19. Per aquest motiu, us volem fer extensa la resposta:

Recordem que un contacte estret és definit com una persona que ha estat a menys de 2 metres amb mascareta o sense, durant almenys 15 minuts les 48 hores anteriors a l’aparició dels símptomes d’una persona positiva en COVID-19.

La setmana del 5 de juliol s’ha publicat la versió núm. 14 del Procediment d’actuació dels Serveis de Prevenció davant l’exposició al Sars-CoV-2 i volem informar-vos de dos canvis que us poden afectar directament:

1. Per una part, aquelles persones que es determinin com a contactes estrets, que no tinguin símptomes i que puguin acreditar que estan vacunats amb la pauta complerta, NO caldrà que facin quarantena. La comunicació a Salut s’ha de dur a terme igualment i també es recomanen una sèrie de precaucions a tenir en compte:

1. D’altra banda, també canvia la situació de les persones especialment vulnerables que estan vacunades, exceptuant les immunodeprimides i les que pateixen un càncer en fase activa. Per tant, cal reavaluar les persones especialment sensibles que encara no s’han incorporat al treball amb normalitat.+

Esperem que aquesta informació us sigui d’utilitat, i recordeu que restem a la vostra disposició per qualsevol dubte que tingueu.

Salutacions cordials